Ξανά στα θρανία όλοι οι οδηγοί - Η πρόταση που αλλάζει όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα
Στην ανάγκη μύησης των οδηγών στα νέα τεχνολογικά αυτοκινητικά δεδομένα εστιάζουν η Κομισιόν και η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Με δεδομένο ότι η τεχνολογία διεισδύει με φρενήρεις
ρυθμούς στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί είναι αδύνατο να γνωρίζουν τα νέα συστήματα,
πολλώ δε μάλλον όταν κατά τη διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης είχαν
εκπαιδευτεί πάνω σε παλαίας τεχνολογίας ΙΧ.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα καινούργιο ΙΧ
ενσωματώνει μια μεγάλη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, την ίδια ώρα
που οι περιβαλλοντικές προκλήσεις έχουν προσδώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προϊόντος του χρόνου εκτοπίζουν τα συμβατικά.
Το ραγδαία μεταβαλλόμενο αυτοκινητικό τοπίο δεν έχει
περάσει απαρατήρητο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία την 1η Μαρτίου του
2023 υπέβαλε τις προτάσεις της για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης στα
κράτη-μέλη της ΕΕ.
Μεταξύ άλλων, εστίασε στην ανάγκη οι οδηγοί να
επανεκπαιδεύονται ώστε να μην υπάρχουν κενά σε γνωσιακό επίπεδο πάνω στις νεες
τεχνολογίες.
«Στο πλαίσιο της σταδιακής ψηφιοποίησης και των
απαιτήσεων αυτοματοποίησης και μείωσης των εκπομπών των οδικών μεταφορών, καθώς
και της συνεχούς τεχνολογικής προόδου των μηχανοκίνητων οχημάτων, είναι
απαραίτητο να διατηρούνται όλοι οι οδηγοί ενημερωμένοι σε επίπεδο γνώσεων για
την οδική ασφάλεια και τη βιωσιμότητα.
Η προώθηση της δια βίου εκπαίδευσης μπορεί να είναι
καθοριστικής σημασίας για να διατηρούνται επικαιροποιημένες οι δεξιότητες των
έμπειρων οδηγών όσον αφορά την οδική ασφάλεια, τις νέες τεχνολογίες και την
οικολογική οδήγηση, η οποία βελτιώνει την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις
εκπομπές ρύπων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο της Κομισιόν.
Στην ανάγκη επανεκπαίδευσης των οδηγών εστίασε η
Karima Delli, η πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
που πρόσφατα παρέθεσε τροπολογίες στα προταθέντα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
για αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης.
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο κείμενό της, «η
επανεκπαίδευση για έμπειρους οδηγούς μπορεί να έχει μόνο θετικό αντίκτυπο στην
οδική ασφάλεια, καθώς έχει ως αποτέλεσμα την επικαιροποίηση των δεξιοτήτων και
την ενσωμάτωση γνώσεων σχετικά με τις τεχνολογίες αιχμής και τα προηγμένα συστήματα
υποβοήθησης του οδηγού».
Όπως είναι κατανοητό, η υιοθέτηση της παραπάνω
πρότασης για δια βίου εκπαίδευση των οδηγών θα επέφερε εκ βάθρων αλλαγές στο
υφιστάμενο πλαίσιο, φέρνοντας όλους τους οδηγούς ξανά στα θρανία προκειμένου να
λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις που αφορούν στις νέες τεχνολογίες.
Η μύηση των οδηγών πάνω στις νέες τεχνολογίες θα
μπορούσε να λαμβάνει χώρα κατά τη λήξη ισχύος των διπλωμάτων οδήγησης, όταν
δηλαδή απαιτείται η ανανέωση του διπλώματος οδήγησης.
Σήμερα, στην Ελλάδα η ανανέωση των νέων τύπου
διπλωμάτων γίνεται ανά 15 χρόνια, ενώ τα
παλιά διπλώματα (τρίπτυχα έγγραφα), πρέπει να αντικατασταθούν με νέου τύπου μέχρι
τις 19 Ιανουαρίου του 2033.
Επιπροσθέτως, όσοι έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος, η
ανανέωση της άδειας οδήγησης είναι υποχρεωτική ανά τριετία, ενώ μετά τη
συμπλήρωση του 80ου έτους, η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά διετία.
Η τελική απόφαση για την αλλαγή του νομικού πλαισίου σχετικά με την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης αναμένεται τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Δείτε τις τελευταίες
Ειδήσεις
από την
Εύβοια
, την
Ελλάδα
και τον
Κόσμο,
στο styranews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο styranews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το styranews.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στο σχολιασμό έχουν μόνο όσοι χρήστες διαθέτουν λογαριασμούς Google